זמן לעשות יחד – מורים.ות ותלמידים.ות,
בחט״ב ובתיכונים.

מסלול בשותף

מסלול 'בשותף' מיועד לצוות משולב של מורים ותלמידים בחט״ב או תיכון, שמעוניינים לפעול יחד לפיתוח יוזמה, ולעבור יחד את כל שלבי התהליך היזמי, החל מהחלום, דרך הפיתוח ועד ליישום ולהערכה של היוזמה.

מי יכול להגיש?

כרגע, הקרן מחפשת מנהלת או מורה בעלת מוטיבציה ומחויבות לתהליך, שתחל בתהליך רתימת התלמידים השותפים לצוות מוביל היוזמה במהלך תשפ"ה, ומנהל/ת שמתחייב/ת לאפשר סדירויות של עבודה למורה עם התלמידים.

אילו יוזמות מתאימות?

יוזמות שיפותחו בשותפות אמתית ומלאה בין תלמידים ומורים משלב הרעיון ועד היישום.
יוזמות ששואפות לשנות את בית הספר והחברה באמצעות עיצוב חדשני של צורת למידה, פדגוגיה, או אקלים
יוזמות בהיקף של קבוצה עד בית ספר שלם
יוזמות שפועלות כתהליך שנתי וכוללות סדירויות לצוות התלמידים היוזמים המובילים, וסדירויות להפעלת היוזמה שלהם

מה מקבלים היזמים שיתקבלו?

שעות פיתוח מקצועי

המורים מקדמי היזמות המשתתפים בתכנית השנתית המלאה זכאים ל- 30 שעות לפיתוח המקצועי.

כלים לרתימת תלמידים כשותפים מלאים

במפגשי הלמידה הראשונים יקבלו המורים כלים לרתימת תלמידים כשותפים מלאים בתהליך של פיתוח יוזמה. לאחר גיוס התלמידים, כל צוות (מורה + תלמידים) יקבל הנחייה פרטנית, וישתתף במפגשים קבוצתיים עם צוותים אחרים.

תעודת הכרה

התלמידים היזמים מקבלים תעודת הכרה מיוחדת כבוגרי תכנית הקרן לעידוד יוזמות חינוכיות. בנוסף, בית הספר יכול לזכות את תלמידיו בהכרה על מעורבות אישית וחברתית בהתאם לנהלים.

יוזמה
לדוגמא

ימ"מ – יזמות משנה מציאות

תלמידי כיתה ט' 2 והמורה עינת שאולסקי - עירוני ב' ע"ש יצחק רבין, מודיעין

התלמידים האלה שמו לעצמם מטרה: להגיש למשרד החינוך נייר עמדה ולהכניס שיעורי יזמות קבועים במערכת השעות בחטיבה. בדרך, הם עברו תהליך יזמי מרתק שלימד אותם הכל על חשיבה מחוץ לקופסה.

מעוניינים במסלול אחר?

מסלול יוזמים חיבורים

מסלול יד ביד

מסלול גולן

מסלול מקפצה