מסלול 'בשותף' מיועד לצוות משולב של מורים ותלמידים בחט״ב או תיכון, שמעוניינים לפעול יחד לפיתוח יוזמה, ולעבור יחד את כל שלבי התהליך היזמי, החל מהחלום, דרך הפיתוח ועד ליישום ולהערכה של היוזמה.

מי יכול להגיש?

כרגע, הקרן מחפשת מנהלת או מורה בעלת מוטיבציה ומחויבות לתהליך, שתחל בתהליך רתימת התלמידים השותפים לצוות מוביל היוזמה בתחילת תשפ"ג.

אילו יוזמות מתאימות?

יוזמות המקדמות שותפות אמתית בין תלמידים ומורים
יוזמות ששואפות לשנות את בית הספר והחברה באמצעות עיצוב חדשני של צורת למידה, פדגוגיה, או אקלים
יוזמות בהיקף של קבוצה עד בית ספר שלם
יוזמות שפועלות כתהליך שנתי וכוללות סדירויות לצוות התלמידים היוזמים המובילים, וסדירויות להפעלת היוזמה שלהם

יתרון יינתן ליוזמות המקדמות:

מה מקבלים במסגרת ההרפתקה?

השתתפות במיני-האקתון (מאיץ יזמות ממוקד, מהנה ומקצועי)

בספטמבר 2022, הכולל שתי סדנאות - אחת כמפגש פיסי ואחת כמפגש אונליין (בשעות בית הספר או אחר-הצהריים). המיני-האקתון נועד לגיבוש הצוות היוזם של התלמידים והמורה, ולפיתוח רעיוני ראשוני ליוזמה .
רק אחרי השתתפות ועמידה בפיתוח מתקבלים לתכנית הקרן המלאה, אשר בה הצוותים יזכו בליווי מקצועי של הקרן במענק לפיתוח היוזמה.

שעות פיתוח מקצועי

המורים מקדמי היזמות המשתתפים בתכנית השנתית המלאה זכאים ל- 30 שעות לפיתוח המקצועי.

תעודת הכרה

התלמידים היזמים מקבלים תעודת הכרה מיוחדת כבוגרי תכנית הקרן לעידוד יוזמות חינוכיות. בנוסף, בית הספר יכול לזכות את תלמידיו בהכרה על מעורבות אישית וחברתית בהתאם לנהלים.

יוזמה
לדוגמא

ימ"מ – יזמות משנה מציאות

תלמידי כיתה ט' 2 והמורה עינת שאולסקי - עירוני ב' ע"ש יצחק רבין, מודיעין

התלמידים האלה שמו לעצמם מטרה: להגיש למשרד החינוך נייר עמדה ולהכניס שיעורי יזמות קבועים במערכת השעות בחטיבה. בדרך, הם עברו תהליך יזמי מרתק שלימד אותם הכל על חשיבה מחוץ לקופסה.

מעוניין במסלול אחר?