תכניות לבית הספר- מערכת הגפ״ן

מנהלים ומנהלות יקרים!

שנה אחרי שנה, אתם בוחרים תכניות פיתוח מקצועי לצוות ומחפשים את ה Game Changer, שיעשה את השינוי.

אתם מחפשים

לפתח את הצוות – לתת מוטיבציה – לייחד את בית הספר

אנחנו מאמינים

שאתם והצוות שלכם יודעים הכי טוב את האתגרים ומסוגלים לפתח את המענים הכי נכונים. אנחנו צריכים פשוט לתת את הכלים, את המיומנויות, את הפלטפורמה הנכונה!

הכירו את תכניות הקרן לעידוד יוזמות חינוכיות

הקרן לעידוד יוזמות חינוכיות מוכרת כמבצע פדגוגי.
התכניות יכולות להיות מוכרות לגמול השתלמות.

יזמות חינוכית ככלי לשינוי

תכנית מס' 5676

תכנית ממוקדת ומעשית לקידום פתרונות חדשניים ויצירתיים לאתגרים חינוכיים בבית הספר, לחיזוק תפיסה יזמית ופרו-אקטיבית בקרב אנשי ונשות החינוך ולפיתוח אישי ומקצועי. 

תכנית זו היא תכנית ממוקדת ומעשית המלווה צוותי חינוך בבית הספר בתהליך היגוי ופיתוח יוזמות חדשניות ולחיזוק תפיסה יזמית ופרו-אקטיבית.  במהלך התכנית הצוות מאתר צרכים, מגבש את חזון המיזם, מטרותיו, תכנית העבודה, ומתנסה בתהליך POC לבדיקת היתכנות היוזמות, בהיקף רחב. בסיום התהליך יעמדו רעיונות חדשניים ומגובשים לאחר התנסויות פיילוט של היוזמות השונות לקראת השנה הבאה. 

התכנית כוללת מפגשים קבוצתיים, מפגשים פרטניים ומשימות פיתוח עצמאיות ומתבססת על הנחייה השתתפותית, ועל פי תפיסה שתוכנית העבודה הינה דינאמית ומשתנה – כל מפגש מוסיף קומה נוספת לתיק המיזם ומאפשרים לו לצמוח ולהתפתח. המהלך בנוי על בסיס מודל התפתחות יוזמה של הקרן לעידוד יוזמות חינוכיות, וכל סדנה מדמה שלב התפתחותי נוסף ביוזמה החינוכית.

האקתון יזמות בית ספרית

תכנית מס' 21069

אירוע יזמות מרתוני חגיגי ומרוכז, לקידום רעיונות חדשניים ויצירתיים להתמודדות עם אתגרים חינוכיים מרכזיים, ולפיתוח נשות ואנשי הצוות החינוכי ו/או התלמידים כיזמים חינוכיים מובילים.

יזמות חינוכית היא ערוץ אפקטיבי להובלת שינויים רצויים וליצירת מענים לצרכים חינוכיים. כמו כן, נמצא כי יזמות צוותית של מורות ומורים ו/או תלמידים מחזקת גורמי חוסן, מעלה מוטיבציה ומשפרת את האקלים הבית- ספרי. 

מטרת ההאקתון היא להביא לקדמת הבמה רעיונות חדשניים ופורצי דרך של נשות ואנשי החינוך ו/או התלמידים, ולסייע להם להתפתח ולהתחזק כיזמים חינוכיים, ולקדם פתרונות יצירתיים וחדשניים להתמודדות עם אתגרים חינוכיים מרכזיים בכיתה, בביה"ס ובקהילה.

הפלטפורמה היא אירוע יזמות מרתוני מקוצר, בו המשתתפים מתחלקים לצוותי חשיבה בליווי מנטורים, עוברים סדנאות, יוצרים ומפתחים יחדיו רעיונות והמצאות פורצי דרך, במטרה לנסות לענות על אתגרים שהוגדרו מראש. 

לאחר אירוע ההאקתון, ממשיך התהליך בליווי הצוותים הזוכים וסיוע בפיתוח ויישום היוזמות בשטח.

ליווי הוליסטי לבתי ספר

תכנית מס' 21059

תכנית ליווי ומקיף להובלת תהליכי שינוי בבית הספר, חיזוק תשתיות ופיתוח אסטרטגיה וטקטיקות בתחומי הארגון, הפדגוגיה, פיתוח הצוות, הייחודיות, שיפור האקלים, קשרים עם ההורים והקהילה ועוד, בהתאם למאפיינים, המטרות והיעדים של בית הספר.

הליווי ההוליסטי שאנו מספקים מתבסס על תפיסת הסוכנות (Agency) ומאפשר למנהל/ת בית הספר ולצוות החינוכי לרתום את הניצוץ האישי והחינוכי לטובת הובלת שינוי ארגוני מותאם לאתגרים הייחודיים לכל מסגרת וזירה חינוכית. בדרך זו, אנו מעניקים מסגרת פעולה מקצועית וחדשנית ששמה במרכז את הצוות החינוכי כמפתח, יוצר ומומחה בתחומו. על בסיס ניסיון רחב בעבודה מול צוותי חינוך, התכנית מבקשת להעניק לבתי ספר ליווי הוליסטי סביב המאפיינים, המטרות והיעדים שלו, זאת בין היתר דרך תהליכים וכלים של חדשנות פדגוגית והובלת שינויים חינוכיים.

הליווי הוא לצוות מוגדר מבית הספר, ונעשה על ידי מנחה מקצועית מטעם הארגון וכולל מפגשי ייעוץ ופיתוח אסטרטגיה לטווח רחוק וטקטיקות יישומיות. התכנית מטפחת יצירתיות וחדשנות בחינוך ומעודדת פיתוח שיטות חדשניות, רעיונות חדשים או תפיסות חינוכיות חדשניות וישימות.

המטרה המרכזית של התוכנית: 

  1. פיתוח תהליכי שינוי חדשניים ומותאמים למרחב חינוכי ספציפי.
  2. עידוד שימוש ביזמות ככלי בונה מיומנויות ומקדם שינוי רב ממדי במסגרת החינוכית.
  3. קידום תרבות מחברת ומנהיגות מחברת של צוותי חינוך ממגוון קבוצות בישראל.

בשותף

תכנית מס' 21037

תלמידים/ות ומורים/ות יוזמים יחד. תהליך של ליווי וייעוץ לנשות ואנשי החינוך בהובלה של יוזמות תלמידים ופיתוחן, במטרה להרחיב את השיח היזמי בבית הספר, לחזק את מערכות היחסים בין הצוות והתלמידים, ולפתח את המורות והמורים כמובילי ומעודדי יזמות.

כחלק מסל הכלים והזהות במציאות הקיימת והעתידית, קידום יזמות תלמידים הולך ומסתמן כמיומנות מפתח. במסגרת התכנית הצוות החינוכי יקבל ליווי בהובלה של יוזמות תלמידים ופיתוחן משלב הניצוץ ומיקוד הצורך ועד לשלב היישום, בתהליך בו התלמידים הם שותפים ומובילים יוזמות מגוונות. התכנית מקדמת יזמות יצירתית וחדשנית, ממנפת תהליכי למידה רלוונטיים ואותנטיים, מרחיבה את השיח היזמי והתרבות היזמית בקרב התלמידים והמורים בבית הספר, ומחזקת את מערכות היחסים בין תלמידים וצוות חינוכי. במהלך התכנית, התלמידים בליווי מוריהם, מגבשים את חזון המיזם, מטרותיו, תכנית העבודה, ומתנסים בתהליך POC לבדיקת היתכנות היוזמה בהיקף רחב יותר. הצוות מקבל סל כלים ומיומנויות, כמו גם מוטיבציה ותפיסה מקצועית כמקדמי יזמות ורפרטואר היכולות שלהם כמורים-מנחים מתרחב ומעמיק.

ZOOM OUT יוזמות SEL

תכנית מס' 21008

תכנית המתמקדת באתגר החברתי-רגשי, ומסייעת לחזק את המודעות לגבי מרכזיותו בתהליך החינוכי, תוך יצירת פתרונות ופעולות מקדמות, עבור הצוות ועבור התלמידים, בעזרת כלים יזמיים ובאופן המחזק את בעלותם של מורות ומורים בשטח על זירת ה-SEL.

מורות ומורים הם סוכני השינוי המשמעותיים ביותר במערכת החינוך. כמי שפוגשים באופן ישיר את התלמידות והתלמידים באופן יומיומי, הם, בשיתוף ההורים, מהראשונים לזהות את הצרכים המדויקים של תלמידיהם ובעלי המיקום המיטבי לפיתוח פתרונות חינוכיים אפקטיביים ומותאמים להם גם בתחום הלמידה הרגשית והחברתית.

תכנית יזמות מקדמת SEL נועדה להפנות זרקור לאתגר החברתי-רגשי ולחזק את המודעות לגבי מרכזיותו בתהליך החינוכי, תוך יצירת פתרונות ופעולות מקדמות, עבור הצוות ועבור התלמידים, בעזרת כלים יזמיים ובאופן המחזק את בעלותם של מורות ומורים בשטח על זירת ה-SEL. יזמות תורמת לתחושת השייכות של הצוות החינוכי, שמחזק את מיקומו כמשפיע במרחב בו הוא פועל. יזמות מאפשרת הטמעה אותנטית של מיומנויות רגשיות-חברתיות מעצם התהליך לכשעצמו.



האטה בחינוך

תכנית מס' 21005

תכנית לקידום פרקטיקות ותפיסות של האטה, תוך מתן כלים יישומיים לנשות ואנשי חינוך, שיסייעו להם להוביל שינוי חינוכי-תרבותי, ולשלב עקרונות של חינוך איטי באופן מקדם ומיטיב.

החיבור בין עולם החינוך לבין עקרונות תנועת ההאטה נוצר במטרה להחזיר את הלמידה למקומה הטבעי והמשמעותי, ולאפשר נחת והעמקה בלמידה לאנשי ונשות חינוך ולתלמידים כאחד. 

התכנית תקדם תפיסות ופרקטיקות של האטה במוסד החינוכי, ותאפשר לצוות החינוכי להוביל שינוי חינוכי-תרבותי, ולשלב עקרונות של חינוך איטי באופן מקדם ומיטיב.

המטרה המרכזית של התוכנית היא לתת כלים למורים ומורות להחזיר את הלמידה למקומה הטבעי והמשמעותי, ולאפשר נחת והעמקה בלמידה לצוות ולתלמידים באמצעים למידת עקרונות תנועת ההאטה וחיבורם לעולם החינוכי.

יוזמים WELL BEING

תכנית מס' 21042

מהלך שנועד להרחיב את תפיסת התפקיד של המורות והמורים, כבסיס לקידום חוסן, תחושת מסוגלות ופיתוח מיומנויות רגשיות-חברתיות, כמו גם לחזק את המוטיבציה תוך שילוב נקודות חוזק וחלומות אישיים.

מטרת התכנית היא הרחבת תפיסת התפקיד של המורים כבסיס לקידום חוסן, תחושת מסוגלות ופיתוח מיומנויות רגשיות-חברתיות.  מטרה נוספת היא חיזוק המוטיבציה, המיומנויות והתנאים לקדם מענה לצרכים מקצועיים ברורים בתחום החוסן, תוך שילוב נקודות חוזק וחלומות אישיים.

יזמות חינוכית היא ערוץ אפקטיבי להובלת שינויים רצויים וליצירת מענים לצרכים חינוכיים, כולל מענים מקוריים בתחום החוסן האפשרות לעבוד בצוות על הדברים החשובים באופן אישי למורים, כאלה המתבססים על הניצוצות הפנימיים שלהם, יחד עם תחושת המשמעות, המסוגלות וההוקרה שביצירת שינוי ממשי, כזה שגם התלמידים והצוות רואים ומרגישים – כל אלה תורמים עד לאין שיעור לקידום חוסן ורווחה נפשית של צוותי החינוך.

  1. התנסות בפיתוח וליווי מרחב יזמי והיכרות עם תהליכי העבודה הנדרשים בפיתוח יוזמה "בגוף ראשון" בחיבור למקורות השראה ולניצוץ היזמי והתנסות בפיתוח יוזמה חינוכית.
  2. קבלת כלים לליווי וחניכה של תהליכי יזמות חינוכית בשטח.

התכנית תקדם תפיסות ופרקטיקות של האטה במוסד החינוכי, ותאפשר לצוות החינוכי להוביל שינוי חינוכי-תרבותי, ולשלב עקרונות של חינוך איטי באופן מקדם ומיטיב.

המטרה המרכזית של התוכנית היא לתת כלים למורים ומורות להחזיר את הלמידה למקומה הטבעי והמשמעותי, ולאפשר נחת והעמקה בלמידה לצוות ולתלמידים באמצעים למידת עקרונות תנועת ההאטה וחיבורם לעולם החינוכי.

איך זה קורה בפועל?

אתם מגדירים אתגר
A
אנחנו באים ומגייסים את הצוות ליצירת יוזמות לפתרון האתגר
A
במהלך העבודה על היוזמות הצוות מגלה את עוצמת היזמות
A
התוצאה
אתם נשארים עם צוות מעורב, רעב לעשייה ועם הכלים לממש אותה

אנחנו לא מתעסקים במה שנראה חשוב. בדברים שאולי יעזרו.
בתכנים שרק נשמעים טוב.

תכניות הקרן בגפ"ן מניעות את הצוות לשינוי.
הן פלטפורמה מדהימה לדברים שחשובים לכם באמת.
בסיום תוכנית כזאת, אתם כבר לא לבד במסע לשיפור בית הספר.
אתם ביחד עם צוות שלם של יזמים ויזמיות שבא לפתח ולעבוד.

מורה יזם ותלמידים

אנחנו מציעים תכניות
שיביאו לכם תוצאות לטווח הרחוק.
לא כסיסמא – פשוט במציאות.

תכניות

לדוגמא

מושירפה

ליווי ביה"ס מושירפה, מעלה עירון
בית ספר יסודי מושירפה במעלה עירון הוא בית ספר בעל רוח יזמית חזקה. בתכנית שנבחרה בבית ספרם מפתחים אנשי הצוות, מגוון של רעיונות ופתרונות למיקסום הפוטנציאל של הלמידה החוץ כיתתית בבית הספר. השתתפו בתכנית קבוצת מורות המעוניינות לקדם שינויים ויוזמות בבית הספר ובכלל בתחום המוצע. 

התכנית כוללת מפגשים קבוצתיים, מפגשים פרטניים, מיני הקאתון ומשימות פיתוח עצמאיות. במהלך התכנית היזמים מגבשים את חזון המיזם, מטרותיו, תכנית העבודה, פיתוח רעיונות חדשים ליוזמות בהתאם לצורך שעומד בבסיס התכנית שנבחרה ומתנסים בתהליך POC לבדיקת היתכנות היוזמה בהיקף רחב.  העבודה היא בחלוקת הקבוצה לצוותי עבודה קבועים. דוגמה ליוזמה של אחד הצוותים היא כיתת יער אשר התחילו בתהליך poc לבדיקת היתכנות היוזמה.

ארגמן

ליווי ביה"ס ארגמן, נס ציונה

בית הספר ארגמן שם לו כיעד להוביל בתחום היזמות החינוכית. ככזה, בית הספר הוא בוגר של תכניות המיזם המשותף של הקרן לעידוד יוזמות חינוכיות עם משרד החינוך. השנה החליטו בארגמן לעשות צעד נוסף ולהתנסות ביזמות של תלמידים.
כלל תלמידי השכבות ג'-ו' למדו לזהות צורך בסביבתן, פיתחו רעיונות שונים כמענה לצורך ורכשו כלים לפיתוח יוזמה. מחנכות בית הספר מלוות את התלמידים בפיתוח ויישום היוזמה שלהם על ידי רכישת כלים של פיתוח יוזמות בעצמן.

בית ספר צאלים אילת

תכנית דינמית ומעשית של כ- 30 שעות לפיתוח צוות בנושא יזמות חינוכית. התוכנית כללה מפגשים קבוצתיים ופרטניים, בפורמט היברידי. התכנית החלה מהקניית ידע וכלים בסיסיים של יזמות חינוכית וחיבור הניצוץ הפנימי של אנשי הצוות יחד עם חזון בית הספר, המשיכה עם מיני האקתון מלהיב בו הצוותים חידדו רעיונות ופיתחו יוזמות בליווי אישי של מנטורים מקצועיים וסיום חגיגי בו כל צוות הציג את היוזמה שלו לקראת התנסות פיילוט ויישום מלא בשנה הקרובה.

בית ספר מקיף ד' אשדוד

מהלך עומק של כ- 60 שעות בו רכזות ומחנכות חטיבת הביניים זיהו ודייקו צרכים בקרב תלמידיהן ובעקבות זאת פיתחו יוזמות שעוסקות ומתמודדות עם אתגרים חברתיים, רגשיים ואישיים שונים.
האתגרים בהם בחרו הצוותים להתמקד היו פיתוח מיומנויות חברתיות, רגשיות, ניהול עצמי - מיומנויות שהצורך בהן הועצם על רקע סגרי הקורונה – וזאת במטרה ליצור מחדש חיבור ותחושת שייכות בקרב התלמידים. תוכנית זו כללה ליווי פרטני של כל צוות סביב פיתוח הפתרונות לצרכים שעלו לכדי יוזמות ברות קיימא והצגתם בפני העמיתים.

חטיבת ביניים ירכא

תהליך מואץ של 3 מפגשים עם צוות בית הספר להתנסות בתהליך יזמות בית-ספרית, בו קיבלו המשתתפים כלים מעולם היזמות והתנסו בפיתוח יוזמה, החל מאיתור צורך ומיקודו, דרך פיתוח פתרון חדשני בעזרת כלים של חשיבה יצירתית ולבסוף, בניית תכנית עבודה לפיתוח יוזמות חינוכיות אשר יכולות להיטמע בבית הספר ולהביא לשינוי בעקבות המפגשים.

רוצים צוות מעורב? כזה שחולם, יוזם ומשפיע? כזה שביחד אתכם לא מוותר וצועד להגשמת מטרות בית הספר?