מנהלים ומנהלות יקרים!
שנה אחרי שנה, אנו גאים להיות הבחירה של עשרות מוסדות חינוך לתכניות פיתוח מקצועי לצוות החינוכי.
מיינדסט יזמי הינו ה- Game Changer שלנו שמביא חדשנות, יצירתיות ורעננות אל בית הספר.
הכירו את תכניות הקרן לעידוד יוזמות חינוכיות
הקרן לעידוד יוזמות חינוכיות מוכרת כמבצע פדגוגי.
התכניות יכולות להיות מוכרות לגמול השתלמות.
תכנית פיתוח יוזמות חינוכיות
מה מקבלים?
- פיתוח מקצועי: פיתוח מיומנויות יזמיות וחדשניות בקרב צוות המורים
- ביסוס אקוסיסטם יזמי: הטמעת תרבות בית ספרית שמטפחת חדשנות ויזמות המעודדת פיתוח פתרונות יצירתיים לצרכים בית ספריים.
- פיתוח מיזמים חינוכיים מובילים: הפיכת רעיונות למציאות וחיבור לניצוץ היזמי של הצוות, באמצעות תהליך מובנה של איתור צרכים, תכנון, ופיילוט.
- דלק ליצירתיות: העצמת מורים להובלת שינוי ועידוד פרואקטיביות
תוכנית המיתוג לבתי ספר
תכנית מס' 5676
מה מקבלים?
- תהליך אסטרטגי מקיף המתרגם את הייחודיות והערכים של בית הספר לשפה חזותית ומילולית אחידה, המייצרת חיבור עמוק בין כל חלקי הקהילה החינוכית.
- העצמת הצוות הניהולי באמצעות הקניית כלים חדשניים מעולמות המיתוג והשיווק, המותאמים לזירה החינוכית ולמשאבים הקיימים.
- פיתוח זהות בית-ספרית מובחנת שממצבת את המוסד החינוכי, מחזקת תחושת שייכות ומושכת מורים, תלמידים והורים.
האקתון יזמות בית ספרית: מרתון חדשנות חינוכית סוחף
תכנית מס' 21069
מה מקבלים?
- חוויה עוצמתית: מרתון יזמות אינטנסיבי ומהנה, המעורר השראה ומייצר חיבורים.
- פיתוח רעיונות בזק מעשיים: יצירת מענים יצירתיים וחדשניים לאתגרים חינוכיים במהירות בליווי מנטורים וסדנאות ממוקדות.
- פיתוח מיומנויות יזמיות בקרב הצוות החינוכי והתלמידים, תוך חוויה מעשית ומרתקת.
- ליווי עד להטמעה: הצוותים הזוכים יקבלו ליווי עד להטמעת היוזמות בשטח, להבטחת השפעה ארוכת טווח.
מעבדת יוזמות- ליווי הוליסטי לבתי ספר
תכנית מס' 21059
מה מקבלים?
- ליווי צוות ניהולי המאפשר רכישת כלים ומיומנויות לא רק עבור עצמם, אלא כמנהיגים חינוכיים המייצרים תרבות שמטפחת עשייה יזמית ופתרונות יצירתיים המגיעים מהשטח.
- פיתוח צוות חינוכי כצוות מוביל שינוי באמצעות הבניית מיינדסט יזמי, חיזוק הזהות החינוכית, ופיתוח מנהיגות מחברת. חדר המורים הופך לקהילת עמיתים ומרחב ללמידה משותפת.
- פיתוח יוזמות חדשניות כמענה לצרכים פדגוגיים ואתגרים בית ספריים תוך קידום שוויון הזדמנויות.
איך זה קורה בפועל?



אנחנו לא מתעסקים במה שנראה חשוב. בדברים שאולי יעזרו.
בתכנים שרק נשמעים טוב.
תכניות הקרן בגפ"ן מניעות את הצוות לשינוי.
הן פלטפורמה מדהימה לדברים שחשובים לכם באמת.
בסיום תוכנית כזאת, אתם כבר לא לבד במסע לשיפור בית הספר.
אתם ביחד עם צוות שלם של יזמים ויזמיות שבא לפתח ולעבוד.

אנחנו מציעים תכניות
שיביאו לכם תוצאות לטווח הרחוק.
לא כסיסמא – פשוט במציאות.
תכניות
לדוגמא
ליווי ביה"ס מושירפה, מעלה עירון
בית ספר יסודי מושירפה במעלה עירון הוא בית ספר בעל רוח יזמית חזקה. בתכנית שנבחרה בבית ספרם מפתחים אנשי הצוות, מגוון של רעיונות ופתרונות למיקסום הפוטנציאל של הלמידה החוץ כיתתית בבית הספר. השתתפו בתכנית קבוצת מורות המעוניינות לקדם שינויים ויוזמות בבית הספר ובכלל בתחום המוצע.
התכנית כוללת מפגשים קבוצתיים, מפגשים פרטניים, מיני הקאתון ומשימות פיתוח עצמאיות. במהלך התכנית היזמים מגבשים את חזון המיזם, מטרותיו, תכנית העבודה, פיתוח רעיונות חדשים ליוזמות בהתאם לצורך שעומד בבסיס התכנית שנבחרה ומתנסים בתהליך POC לבדיקת היתכנות היוזמה בהיקף רחב. העבודה היא בחלוקת הקבוצה לצוותי עבודה קבועים. דוגמה ליוזמה של אחד הצוותים היא כיתת יער אשר התחילו בתהליך poc לבדיקת היתכנות היוזמה.
ליווי ביה"ס ארגמן, נס ציונה
בית הספר ארגמן שם לו כיעד להוביל בתחום היזמות החינוכית. ככזה, בית הספר הוא בוגר של תכניות המיזם המשותף של הקרן לעידוד יוזמות חינוכיות עם משרד החינוך. השנה החליטו בארגמן לעשות צעד נוסף ולהתנסות ביזמות של תלמידים.
כלל תלמידי השכבות ג'-ו' למדו לזהות צורך בסביבתן, פיתחו רעיונות שונים כמענה לצורך ורכשו כלים לפיתוח יוזמה. מחנכות בית הספר מלוות את התלמידים בפיתוח ויישום היוזמה שלהם על ידי רכישת כלים של פיתוח יוזמות בעצמן.
תכנית דינמית ומעשית של כ- 30 שעות לפיתוח צוות בנושא יזמות חינוכית. התוכנית כללה מפגשים קבוצתיים ופרטניים, בפורמט היברידי. התכנית החלה מהקניית ידע וכלים בסיסיים של יזמות חינוכית וחיבור הניצוץ הפנימי של אנשי הצוות יחד עם חזון בית הספר, המשיכה עם מיני האקתון מלהיב בו הצוותים חידדו רעיונות ופיתחו יוזמות בליווי אישי של מנטורים מקצועיים וסיום חגיגי בו כל צוות הציג את היוזמה שלו לקראת התנסות פיילוט ויישום מלא בשנה הקרובה.
מהלך עומק של כ- 60 שעות בו רכזות ומחנכות חטיבת הביניים זיהו ודייקו צרכים בקרב תלמידיהן ובעקבות זאת פיתחו יוזמות שעוסקות ומתמודדות עם אתגרים חברתיים, רגשיים ואישיים שונים.
האתגרים בהם בחרו הצוותים להתמקד היו פיתוח מיומנויות חברתיות, רגשיות, ניהול עצמי - מיומנויות שהצורך בהן הועצם על רקע סגרי הקורונה – וזאת במטרה ליצור מחדש חיבור ותחושת שייכות בקרב התלמידים. תוכנית זו כללה ליווי פרטני של כל צוות סביב פיתוח הפתרונות לצרכים שעלו לכדי יוזמות ברות קיימא והצגתם בפני העמיתים.
תהליך מואץ של 3 מפגשים עם צוות בית הספר להתנסות בתהליך יזמות בית-ספרית, בו קיבלו המשתתפים כלים מעולם היזמות והתנסו בפיתוח יוזמה, החל מאיתור צורך ומיקודו, דרך פיתוח פתרון חדשני בעזרת כלים של חשיבה יצירתית ולבסוף, בניית תכנית עבודה לפיתוח יוזמות חינוכיות אשר יכולות להיטמע בבית הספר ולהביא לשינוי בעקבות המפגשים.
לפרטים והתייעצות:
מאיה מורנו היק 050-8589944
maia@keren-yozmot.org.il