בתי ספר

מנהל.ת יקר.ה,

במסגרת רפורמת הגמישות הפדגוגית-ניהולית (גפ"ן) במשרד החינוך אנחנו מציעים מגוון תכניות ומענים בתחומים שונים, על פי הסלים המוגדרים במערכת הגפ"ן. האוטונומיה התקציבית מאפשרת לכם, כל מנהל ומנהלת בית ספר, לקדם את הזירות והתחומים החשובים ביותר בעיניכם בשדה הבית ספרי, ואנו במרכז שביט מציעים לכם להיעזר בניסיון העצום שלנו בכלי היזמות החינוכית.

כלי היזמות החינוכית מאפשרים לעסוק בסוגיות הבוערות ביותר שמעסיקות את בית הספר, ובמקביל להעשיר, לפתח, לרענן, לשמור ולחזק את הצוות החינוכי כיצירתי, פרואקטיבי, מומחה בתחומו, באמצעות הקניית סל רחב של שיטות וכלי עבודה וחשיבה חדשניים.

מרכז שביט, מבית הקרן לעידוד יוזמות חינוכיות, מציע מגוון תכניות לצוותי חינוך במטרה לפתח ארגז כלים חדשני ורלוונטי לכל זירה חינוכית וכדרך עבודה בת קיימא שתהפוך לחלק אינטגרלי מבית הספר. בין התכניות שלנו: סדנאות העוסקות בהשראה, יצירתיות ויזמות, מאיצי יזמות, קורס 'פתרונות יצירתיים לאתגרים חינוכיים' ועוד.

בנוסף, אנחנו מציעים מפגשי ייעוץ לליווי צוותים בתהליך היזמי הספציפי שהם מפתחים בזירה החינוכית שבה הם פועלים. התכניות כולן מהוות מענה מעשי ואפקטיבי לצרכים ממוקדים של בית הספר.

מגוון הסלים לבחירתכם (מס' תכנית 5676):

מנהיגות חינוכית
תת סל – פיתוח מקצועי, ייעוץ, ליווי והדרכה למנהלים ו/או לצוותים חינוכיים
תת סל – קידום חוסן ורווחה נפשית של צוותי החינוך

מענים לאוכלוסיות במיקוד
תת סל – הכלה והשתלבות
תת סל – החברה הבדואית (דרום)
איך נראית הפעילות שלנו בשטח?
רוצים להכניס לבית הספר רוח של יזמות וחדשנות?
אנחנו נעזור לכם להכניס אותה, ובמקביל לבנות עוד קומה מקצועית ואישית בקרב הצוות החינוכי שלכם

תכנית

לדוגמא

בית ספר צאלים אילת
בתי ספר

תכנית דינמית ומעשית של כ- 30 שעות לפיתוח צוות בנושא יזמות חינוכית. התוכנית כללה מפגשים קבוצתיים ופרטניים, בפורמט היברידי. התכנית החלה מהקניית ידע וכלים בסיסיים של יזמות חינוכית וחיבור הניצוץ הפנימי של אנשי הצוות יחד עם חזון בית הספר, המשיכה עם מיני האקתון מלהיב בו הצוותים חידדו רעיונות ופיתחו יוזמות בליווי אישי של מנטורים מקצועיים וסיום חגיגי בו כל צוות הציג את היוזמה שלו לקראת התנסות פיילוט ויישום מלא בשנה הקרובה.

בית ספר מקיף ד' אשדוד
בתי ספר

מהלך עומק של כ- 60 שעות בו רכזות ומחנכות חטיבת הביניים זיהו ודייקו צרכים בקרב תלמידיהן ובעקבות זאת פיתחו יוזמות שעוסקות ומתמודדות עם אתגרים חברתיים, רגשיים ואישיים שונים.
האתגרים בהם בחרו הצוותים להתמקד היו פיתוח מיומנויות חברתיות, רגשיות, ניהול עצמי - מיומנויות שהצורך בהן הועצם על רקע סגרי הקורונה – וזאת במטרה ליצור מחדש חיבור ותחושת שייכות בקרב התלמידים. תוכנית זו כללה ליווי פרטני של כל צוות סביב פיתוח הפתרונות לצרכים שעלו לכדי יוזמות ברות קיימא והצגתם בפני העמיתים.

חטיבת ביניים ירכא
בתי ספר

תהליך מואץ של 3 מפגשים עם צוות בית הספר להתנסות בתהליך יזמות בית-ספרית, בו קיבלו המשתתפים כלים מעולם היזמות והתנסו בפיתוח יוזמה, החל מאיתור צורך ומיקודו, דרך פיתוח פתרון חדשני בעזרת כלים של חשיבה יצירתית ולבסוף, בניית תכנית עבודה לפיתוח יוזמות חינוכיות אשר יכולות להיטמע בבית הספר ולהביא לשינוי בעקבות המפגשים.

מאמינים שאנשי חינוך ראויים להיות גם יזמים חינוכיים?

בואו להפוך את החלום למציאות!